Η ιστορία του Μίχου του Μπεχλιβάνη

Ανακάλυψα τα βιβλία του Νίκου Τσιφόρου, περίπου στην ίδια ηλικία που ανακάλυψα και τα ρεμπέτικα τραγούδια. Η αγάπη μου και για τα δύο είναι ένα από τα λίγα στοιχεία του χαρακτήρα μου που έμειναν εντελώς αμετάβλητα από την εφηβεία μου.

Θυμάμαι τα μεσημέρια, όταν δεν ήμουν στο σχολείο, που η μητέρα μου κοιμόταν και ο πατέρας μου έλειπε στη δουλειά, ότι πήγαινα στο καθιστικό με τη βιβλιοθήκη, και άνοιγα τους δερματόδετους τόμους του πατέρα μου με τις μικρές ιστοριούλες, γραμμένες με ένα ύφος που σχεδόν με σόκαρε.

Το πρώτο βιβλίο του που έπιασα ήταν η “Ελληνική Μυθολογία” γιατί σαν παιδάκι που ήμουν μου άρεσαν τα παραμυθάκια. Ομολογώ ότι με δυσκόλεψε αρκετά, γιατί η διάλεκτος είναι περίεργη μωρ’ αδερφάκι μου. Προσθέστε σε αυτό και ότι για κάποιο περιέργο λόγο δεν ήθελα να με πάρουν χαμπάρι και οι γονείς μου ότι διαβάζω Τσιφόρο, και το παράτησα σύντομα. Πάντως η αγάπη μου έμεινε και κάθε τόσο επέστρεφα.

Κάμποσα χρόνια αργότερα, φανταράκι πλέον, είχα πολύ χρόνο για σκότωμα, οπότε έπιασα “Τα Παιδιά της Πιάτσας” που είτε μου το είχαν κάνει δώρο, είτε το είχα αγοράσει δεν θυμάμαι ακριβώς. Πάντως το τελείωσα μέσα σε λίγες μέρες.

Τα “Παιδιά της Πιάτσας” είναι ένα σύνολο αυτοτελών ιστοριών τις οποίες ο Τσιφόρος δημοσίευσε από τον Αύγουστο του 1960 μέχρι το Νοέμβριο του 1961 στο περιοδικό “Ταχυδρόμος”.  Πρόκειται για πραγματικές ιστορίες, τις οποίες είτε διηγήθηκαν είτε έζησε ο ίδιος ο Τσιφόρος κατά τη διάρκεια της αντισυμβατικής ζωής του.

Το 2008 το Τρίτο Πρόγραμμα, ηχογράφησε και μετέδωσε τις ιστορίες αυτές, με τη φωνή του Γιάννη Μποσταντζόγλου, η οποία κατά τη γνώμη μου ταιριάζει γάντι στο ύφος τους. Απολαύστε την ιστορία του Μίχου του Μπεχλιβάνη, της οποίας ο πραγματικός τίτλος είναι “Τα δαμάσκηνα και η ασφεντόνα”

This entry was posted in Διάφορα, Ελλάδα, Κοινωνία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Η ιστορία του Μίχου του Μπεχλιβάνη

  1. Κοίτα τι βρήκα;;; Δες εδώ… 😀

Leave a Reply

