Ευθύνες

Θέλω να γράψω για τα παιδιά που πέθαναν και αυτά που χαροπαλεύουν στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν, αλλά οι σκέψεις μου είναι χαωτικές. Μόλις μίλησα και με τη μητέρα μου. Έκλαιγε και ήθελε να δείρει τον Άρη Πορτοσάλτε για τις χοντράδες που τον άκουσε να λέει.

Η είδηση μου έφερε στο μυαλό πολλά πράγματα. Αναμνήσεις από τη δική μου φοιτητική ζωή, που μαζευόμασταν στα σπίτια φίλων (με τους οποίους ακόμα είμαστε κοντά) γύρω από ένα καλοριφέρ λαδιού το χειμώνα. Δε μας ένοιαζε και πολύ το κρύο. Εμείς ήμασταν τυχεροί βλέπεις… Οι γονείς μας μπορούσαν να ξοδέψουν τα χρήματα για ένα καλοριφέρ λαδιού. Δεύτερη ανάμνηση-χαστούκι η δολοφονία του Ηρακλή Μαραγκάκη το 2003 στο Ηράκλειο. Με τους ίδιους φίλους κάναμε τότε ιδιαίτερα μαθήματα Ισπανικών. Με δικά μας λεφτά, καθώς είχαμε γίνει μεταπτυχιακοί, και παίρναμε υποτροφίες. Η καθηγήτριά μας Αναρχική. Τη θεωρούσα υπερβολική τότε. Μας έλεγε “αισθάνομαι προσωπικά υπεύθυνη για το θάνατο του Ηρακλή”. Κατάλαβα ακριβώς τι εννοούσε πέντε χρόνια αργότερα, σε μια άλλη κρατική δολοφονία.

Ατελείωτες συζητήσεις στο twitter, και από κοντά, με αλκοόλ ή χωρίς. Προσπαθώ να απαλύνω τις τύψεις που νιώθω για τα παιδιά αυτά. Έχω και εγώ προσωπική ευθύνη για το θάνατο των παιδιών, για τις 3500 αυτοκτονίες, για το ότι άνθρωποι -εδώ και αλλού- είναι άστεγοι και απελπισμένοι. Για τον Μιχάλη, τον Ηρακλή και τον Αλέξη.  Έχω ευθύνη που ο Παναγιώτης κάνει τις χημιοθεραπείες του σε δόσεις γιατί υπάρχει έλλειψη φαρμάκων. Έχω ευθύνη για την άνοδο του ναζισμού και την κατήχηση μικρών παιδιών. Έχω ευθύνη, γιατί τόσα χρόνια τα βλέπω όλα αυτά να έρχονται και αυτό που κάνω είναι να συζητάω και να διαβάζω. Άντε και να κατεβαίνω και σε πορείες. Έχω ευθύνη. Ναι ρε… έχω, και έχεις και εσύ. Και πρέπει επιτέλους να τις αναλάβουμε.

Κοντός σύνδεσμος Αλληλούια: http://wp.me/p1yMcy-bq

This entry was posted in Ελλάδα, Κινήματα, Κοινωνία, Πολιτική. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

